Jak przyciągnąć i zatrzymać klientów

Niezależnie od tego, na jaką skalę prowadzi się swoją działalność gospodarczą, czy jest to mały jednoosobowy zakładzik, czy ogromna, zatrudniająca kilkaset osób firma, najważniejszym i kluczowym dla niej zadaniem, od którego zależy jej przetrwanie na wolnym rynku, jest zdobywanie nowych i utrzymywanie dotychczasowych klientów, aby byli na tyle zadowoleni z usług, by nie myśleli nawet o zmianie. Jest to bardzo trudne, zwłaszcza w opłacalnych, ale też i mocno konkurencyjnych branżach, gdzie lojalność klientów staje się coraz mniejsza, a podatność na zmianę pod wpływem choćby odrobinę niższej ceny, ogromna. Każdy biznes opiera się na tym właśnie, aby tak rozumieć swoich klientów, aby dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują, w cenie, którą będą akceptować, a przedsiębiorcy da przyzwoity zysk. Cena jest tu coraz częściej najważniejszym elementem, ale nie w każdej kategorii produktów. Są takie, które przyciągają klientów niebanalnym wzornictwem, marką, która bardzo dobrze się kojarzy i sprawia, że za chęć jej posiadania ludzie są w stanie zapłacić więcej niż za inny produkt, aby tylko mieć towar tej właśnie firmy. Nie należy też zaniedbywać jakości obsługi, szczególnie tej posprzedażowej, bo wszystko może się zepsuć i tego klienci są świadomi, ale nic tak nie denerwuje, jak zlekceważenie tego problemu przez sprzedawcę.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

Witaj na moim serwisie o biznesie! Mam nadzieję, że tematyka jaką tutaj zamieszczam będzie Ci się podobała. Artykuły staram się zamieszczać na bieżąco, zachęcam do regularnego zapoznawania się z treściami! Polecam!
error: Content is protected !!